Scroll naar boven
STIMS Media

Blog

 

Voornurg, januari 2017

2017, Wie maakt het verschil?

In de eerste plaats wil ik een geweldig succesvol, maar louter gezond 2017 toewensen. Laten we er een geweldig jaar van maken. 2016 was een goed jaar voor STIMS. Het pallet aan producten is verder uitgebreid, we zijn gegroeid in omzet, in mensen en in formats. Tal van nieuwe vaste opdrachtgevers mogen begroeten binnen, zowel de Media tak, alsook binnen de Event tak van de STIMS Media Group.

Op de Camping geproduceerd in nog geen zes weken en zie het resultaat. Kijkcijfers liegen er uiteindelijk niet om. Voor 2017 staan er weer tal van nieuwe uitdagingen in de agenda. Terugkerende zaken maar ook geheel nieuwe formats en opdrachten.

Wie maakt het verschil? Daarmee eindigde de laatste spreker van een van de laatste kerstborrels, die ik bezocht. Nu het weer beter gaat met de economie, let wel het is en blijft flinterdun, moet je het verschil niet meer alleen maken in prijs, maar zeker in kwaliteit. Het nieuwe televisie maken, maar zeker ook het nieuwe televisiekijken. Vanaf februari hebben wij als STIMS Media Group een eigen online kanaal dat 24/7 haar formats uitzendt. Een eigen televisiezender, dat had zelfs ik niet kunnen bedenken. Een zender met tal van mogelijkheden. On demand kijken, wanneer en waar je het wenst. Dat is wat de consument wil. Dat is wat wij te bieden hebben. Je zal dus op meerdere fronten het verschil moeten en willen maken.

Waar maakt u het verschil dit aankomende jaar? Wat betreft videocontent, online marketing en eventmarketing denken we heel graag met u mee. Bezoek ons geheel vrijblijvend en neem een kijkje bij ons in de keuken. Letterlijk. Met onze geheel ingerichte televisiestudio maakte we afgelopen jaar het verschil. Die is uiteraard gebleven, dat wat goed is, moet je immers koesteren. Voor de rest; It’s up to you!

Maak er een mooi feest van. Weet dat videocontent echt te betalen is, dat een bedrijfsfilm prima te financieren valt uit eigen middelen. Vraag altijd een tweede offerte aan, immers maak je niet meer alleen het verschil op prijs……….We zien u spoedig dit jaar!

 

 

Voorburg, 19 juli 2016

Van het ene naar het andere uiterste!

Vanaf het eerste weekend van juli zijn we begonnen met de opnames van het programma Op de Camping. Een programma waarbij de titel de lading volledig dekt. Samen met mijn vrienden van de camera, geluid en productie, beleef ik wekelijks een ervaring op nader te noemen campings. Gelukkig hebben wij het commercieel voor elkaar gekregen alle mogelijke manieren van kamperen in beeld te krijgen. Oftewel, we staan op campings en dan behoef je niets aan het toeval over te laten. Maar we staan ook op de twee sterren campings waarbij de voorbereiding een essentieel onderdeel is. Douchen doe je dan dus niet in de caravan, maar louter en alleen in de gezamenlijke douchegelegenheden. Terug dus naar de basis.

Van het ene uiterste tot het andere uiterste is een gegeven wat betreft dus het aantal sterren en faciliteiten van de campings die wij aandoen. Maar zeker ook op het gebied van televisieproducties. Zoals u weet maken wij ook, ik persoonlijk als presentator,  het ondernemersprogramma Ondernemen doen we Zo. Grotere ondernemingen doen wij een dag aan om verslag te doen van hoe de ondernemer tegen dat begrip ondernemen aankijkt. Veelal sluit de marketing en communicatiedeskundige van het bedrijf aan bij de opnames. In sommige gevallen zelfs de perschef. Vaak ontvangen met koffie en gebak worden zeer gestructureerd de shots bepaald en worden de te stellen vragen doorgenomen, om maar te zwijgen over de antwoorden die de ondernemer dan moet gaan geven. Regie is uiterste precisie en noodzaak in een programma als Ondernemen doen we Zo.

In het programma Op de Camping is dat niet het geval. Er is dan ook bewust gekozen voor het gegeven dat productie en ook cameramannen gewoon in beeld worden genomen. Hengel van de geluidsman in beeld, we laten het gebeuren. Op de Camping is een programma waarin we de bal volgen, maar zeker en uiteraard ook de innovaties op het gebied van kamperen laten zien. Welke nieuwe producten en diensten maken het kamperen aangenamer, welke tips geven onze vaste partners, partners van naam mag ik wel zeggen!
Dineren en ontbijten moeten we zelf regelen. Koffie is er op de camping niet in de vorm van een Latte of een Cappuccino! Koffie komt uit een blikje zoals het brood niet uit de oven komt en oesters even niet op de menukaart staan.

Twee uiterste als presentator maar zeker ook als productiehuis. Goed te zien dat we het allemaal beheersen. Een nieuwe drone werd aangeschaft voor de overall beelden van een camping geschoten vanuit de lucht. Eind augustus weet ik alles van gaspitjes, het opzetten van tenten alsmede welke camping je wel en welke je niet moet aandoen met kinderen.
Wat zijn we enorm trots de acht campings, die ons verwelkomen deze zomer, binnen een week te hebben gevonden. Het zijn allemaal stuk voor stuk meer dan prachtige locaties die allemaal iets bijzonders of unieks te bieden hebben!

Eind augustus starten ook de opnames van het programma Ondernemen doen we Zo. Ook daar kijken we naar uit, zeker ik. Maar de aankomende maanden zijn het de teenslippers die de voorkeur hebben boven een Italiaans maatkostuum.

Fijne vakantie en veel kijkplezier alvast gewenst met genoemde formats.

Vanaf eind augustus iedere zondag om 13.30 uur Ondernemen doen we Zo bij RTL7
Vanaf de eerste zondag in december, doorlopend naar de laatste week van januari, kijkt u, met een herhaling op zaterdag, vanaf 16.00 uur naar Op de Camping bij SBS6

 

Voorburg, 24 juni 2016

Het verplaatsen van de adverteerder, het nieuwe televisiekijken.

In de eerste maanden van 2016 hebben de zenders flinke klappen om de oren gekregen. Het nieuwe televisiekijken is begonnen, kunnen we stellen. Iedere kijker kijkt minder lang, minder vaak en zoekt en/of kijkt online. Kijken wanneer jij het wilt en niet wanneer de zender het wil.

De gevolgen zijn dus merkbaar en ook voelbaar. Immers is het een gegeven dat wanneer er minder televisie gekeken wordt, de waarde van de commercialblokken afneemt. Dat snapt iedereen. Verder zal ik u niet belasten met de uitleg van deze waardebepaling. Dat is echt rekenen voor gevorderden.

Dat er iets is veranderd is een vaststaand gegeven. Dat we dus als producent mee moeten bewegen is ook een gegeven.

Vol trots mogen wij dan ook communiceren dat we samen met een meer dan professionele partner een online platform hebben ontwikkeld. Oftewel een eigen televisiestation, maar dan online. VIDICO is de naam van deze jongste online televisiezender in Nederland. Immers is deze nog niet online en zijn we de kinderziektes nog aan het genezen.

VIDICO is straks, lees voor het einde van het jaar, 24 uur, zeven dagen per week, 365 dagen per jaar bereikbaar voor bezoekers. Onze eigen content is daarop terug te vinden, alsmede onze eigen formats die reeds te zien waren bij de landelijke zenders. Daar stopt het niet. Bij VIDICO kun je ook programma’s kijken die wij maken en produceren, maar nooit zijn uitgezonden. Documentaires die wij in opdracht hebben gemaakt en/of gaan maken. Behind the Scenes items, korte snapshots en ook zeker korte films.

Nog voordat we online zijn met dit platform zijn we meermaals benaderd om content te mogen plaatsen. Uiteraard behandelen we alles dat wat als aanvraag binnenkomt. Weet alleen wel dat wij als STIMS Media en VIDICO bepalen wanneer en hoe lang de commercials duren. Geen moeilijke berekeningen van punten en andere systemen. Niets van dat alles. De kijker bepaald wanneer er waar reclames te zien zijn en of hij of zij deze wenst te zien. Het zijn de mooie commercials die als sterren de pupillen van je ogen strelen. Kortom; wij zijn klaar voor de toekomst!

Vergeet het niet: There is no Go without VIDICO! 

 

Voorburg, 18 april 2016

De kracht van videocontent

Een website met lappen tekst en informatie. Het is niet meer van deze tijd en kan ook echt niet meer. Zoals Uggs niet meer kunnen, Crocs nu echt hun beste tijd hebben gehad en een Smart geen innovatieve auto meer is.

De kracht van videocontent wordt heden ten dage nog steeds gruwelijk onderschat. De afgelopen maanden heb ik veel mogen spreken in opdracht van partijen die wél de stap maakten naar de digitalisering van hun boodschap. Een website ombouwen tot een pagina waar middels video de informatie wordt getoond en bekeken. Het is voor sommige bedrijven en ondernemers een stap die ze niet snel durven maken. Alleen al het gegeven dat men zelf de tekst op de website vanaf de camping niet meer kunnen aanpassen, maakt ze nerveus. Hoe ben ik dan op beeld, is een veelgestelde vraag. Hoe kom ik over is niet de juiste vraag. Hoe ga ik mijn beelden gebruiken en zorgen voor traffic? Díe vraag zou men moeten stellen.

Websites, waarop videocontent centraal staat, worden aantoonbaar vele malen meer bezocht en tevens langer bekeken dan websites waar tekst de pagina’s vullen. Beelden zeggen meer dan duizend woorden. De snelheid waarmee korte snapshots kunnen worden gedeeld op social media kennen een impact waarin veel ondernemers zich vergissen. Likes op Facebook, Twitter en Instagram. Uiteraard moet je het wel goed gebruiken en niet met hagel willen schieten. Gericht je online campagne inzetten zal het gewenste resultaat opleveren. Du moment zichtbaar in likes, gedeelde items en online bezoeken.  

Coolblue is absoluut het beste voorbeeld hoe je videocontent duurzaam en waardevol kunt maken. Ineens had Coolblue honderden verkopers en specialisten die 24/7 over de gehele wereld een advies konden en kunnen geven wanneer de consument dat wenst.

Dus stelt u zich eens voor dat u morgen alle potentiële klanten en opdrachtgevers niet meer bezoekt in persoon en u uw showroom of winkel sluit. Immers wilt u deze mogelijke klant en opdrachtgever liever een brief sturen. Een brief met tekst aangaande uw dienst en of product. Dat doet u namelijk ook op uw website toch?

Maak het verschil en sluit aan. Maak je boodschap digitaal!

 

Voorburg, 25 mei 2015

Een website heeft videocontent nodig

STIMS Media is binnen 18 maanden enorm gegroeid. Een groei die ik mijzelf nooit voor mogelijk had gehouden. Denkend aan het klimaat van banken, financiers en een nog steeds voelbare recessie, is een droom meer dan werkelijk geworden. Een droom die eigenlijk alle perken te buiten gaat. Inmiddels de steun voelend van andere ondernemers maakt het verhaal compleet. Dit wist ik niet, maar het is wel gelukt.

STIMS Media is inmiddels een partner die een oplossing kan bieden, met louter eigen faciliteiten, voor iedere vorm van videocontent vraagstukken en uitdagingen. Videocontent is namelijk de toekomst. Onze eigen website is daarin een goed voorbeeld. Hij is nog zeker niet klaar, maar de manier waarop wij in bewegend beeld laten zien wie we zijn en wat we doen, is een meerwaarde gebleken. Deze pagina is dan ook de meest bezochte pagina van stimsmedia.nl. Waarom? Omdat mensen, en zeker ondernemers, willen zien wat je hebt gedaan, wie je bent en wat je kunt. Ook het fenomeen solliciteren en het plaatsen van vacatures is een onderdeel dat naar en richting videocontent zal verplaatsen. Ieder zelf respecterend bedrijf heeft over drie tot maximaal vijf jaar minimale tekst op zijn of haar website staan. Alles zal zich verplaatsen en vertalen in beeld. Beelden liegen niet, vertalen sfeer en zijn echt van origine. Solliciteren met een plat CV? Het is niet meer van deze tijd en zal dan ook verdwijnen.
Laat zien waar u op welke afdeling een nieuwe medewerker zoekt. Maak het volledig transparant en u zult volledige transparantie terugkrijgen. Iemand die direct ziet niet te passen binnen uw organisatie zal ook daadwerkelijk niet solliciteren. Terwijl u, aan de hand van zijn of haar CV, deze beste man of vrouw wel had uitgenodigd op gesprek.

Met onze geavanceerde televisiestudio en tal van extreme oplossingen op het gebied van faciliteiten en techniek, zijn wij de partner die u helpt uw boodschap te vertalen naar beeld. Een negen meter brede groene wand, ook wel chromakey genoemd, is iets waarmee wij kunnen toveren. Drones, go pro’s en zelfs verborgen camera’s is wat wij in volledig eigen beheer faciliteren en inzetten.
Laat u inspireren en vrijblijvend informeren over hetgeen wij kunnen betekenen voor u. Nu betrap ik mijzelf er echter alleen op dat ik al een A4 vol heb getikt met tekst…………..

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar het contactformulier.

Wat Vrouwen Willen

In Wat Vrouwen Willen staat alles in het teken van vrouwen. De presentatie én de productie is in handen van vrouwen. Er zijn geen mannen die op welke manier dan ook betrokken zijn bij het programm...

Meer over Wat Vrouwen Willen